Blog Site - Design

Luksus na stronie, stać mnie!

Strona internetowa powinna być wyjątkowa. Powinna się wyróżniać. Łatwo nie jest, bo to co dziś wyróżnia, jutro może stać się standardem.

Są jednak pewne zasady, które warto znać, aby nasz Sieciowy Dom miał „wysoki połysk” i przyciągał właściwych odbiorców.

Stwórz awatar osoby, która będzie tam przebywać

Potrafisz wyobrazić sobie swojego idealnego klienta? Nie koniecznie takiego, którego masz obecnie, ale takiego, którego chciałbyś mieć. Stronę internetową robimy przecież po to aby coś zmienić na lepsze.

To uruchom wyobraźnię…

Kim jest Twój idealny klient? Ile ma lat? Co robi? Wyobraź sobie nawet jak wygląda. Nadaj mu imię. Wybierz mu zawód, styl życia i pasje. Wypisz jego cele, do czego dąży. Napisz o czym marzy, bo właśnie te marzenia będziemy starali się spełnić.

Dowiedz się, gdzie taka osoba lubi przebywać w sieci. To ważne, bo tam będziesz kierować swoje reklamy.

Awatar idealnego klienta, nazywamy popularnie – Personą.

awatar klienta, persona

Nadaj styl wnętrzu swojej Sieciowej Siedziby

Ja wolę mówić – Sieciowego Domu. I tak, jak przy budowie domu, wybierz jaki styl pasuje do przeznaczenia Twojej strony. Pamiętaj o Personie. To ona lub on ma czuć się tam dobrze.

Styl mojej strony to vintage i trochę glamour. Moją Personą – klientką, najczęściej jest osoba, której ten styl odpowiada. Odkryłam, że z takimi osobami mam najlepszy kontakt. Wiele z moich klientek to moje znajome a nawet przyjaciółki na lata. (Ale jestem niesprawiedliwa – mężczyźni też się zdarzają). A dla niektórych, sama też jestem klientką.  Najlepiej więc, jak to flow działa w obie strony, bo buduje trwałe relacje.

 

 

styl strony www

Zadbaj o piękne zdjęcia

Bez względu na to czy posiadasz sklep, czy stronę wizytówkę, zdjęcia to podstawa. One budują wiarygodność. Jeżeli nie masz tzw. smykałki do robienia zdjęć, zatrudnij profesjonalnego fotografa.

Osoba przeglądająca Twoją stronę, może nie zauważyć błędu ortograficznego czy źle postawionego przecinka. Zauważy natomiast każdy kompromitujący detal na zdjęciu, który Ty przegapisz. To może zniechęcić naszego perfekcjonistę. A Ty możesz nie mieć szansy, aby się wytłumaczyć.

Dobry fotograf zadba o właściwy przekaz zdjęcia. Stworzy plany i perspektywę.

Jeżeli Twój biznes opiera się na produktach, to nawet nie ma o czym mówić. Zdjęcia go sprzedadzą, albo nie. Zobacz aliexpress. Zdjęcia bywają ładniejsze niż sam produkt (tam akurat warto oglądać feedbacki 😉 )

 

 

Dobre zdjęcia zespołu ludzi pokażą profesjonalizm i wzbudzą zaufanie. Warto zrobić  sesję fotograficzną zespołu, jeżeli prowadzisz gabinet (stomatologiczny / kosmetyczny czy jakikolwiek, oparty na pracy z człowiekiem)

Dlaczego?

Bo kiedy Twój potencjalny klient, przyjdzie do Twojego gabinetu pierwszy raz, będzie miał wrażenie że już Cię zna. Dzięki temu, bardziej Ci zaufa. Łatwiej przekonasz go do swoich usług.

 

 

Doskonała responsywność

Jako jedną z najważniejszych cech luksusowej strony, wybrałam responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych. Powiesz, że teraz to standard? Powiesz, że wordpress zrobi to właściwie sam? Nic bardziej mylnego. WordPress zrobi „coś” a do standardu może mu sporo brakować. Często, podczas tworzenia strony, jej mobilny wygląd planuję nieco inaczej niż desktopowy. Staram się rozmieścić wszystkie ważne elementy w obrębie jednego małego ekranu. Warto aby podczas scrolowania użytkownik miał powtarzalne niektóre elementy, jak chociażby CTA, czyli wezwania do działania. Niektóre dekoracyjne grafiki zmniejszam lub usuwam całkowicie, aby nie rozpraszać użytkownika. Linki i okna formularzy powiększam, aby łatwiej można było trafić palcem. Takich zasad jest sporo i żaden system sam tego nie zrobi.

Jeżeli nie masz pewności czy dobrze dostosowałeś responsywność, pokaż swoją stronę komuś innemu. Poproś żeby odnalazł jakąś informację, obserwuj jak się porusza. Zapytaj co sprawia mu trudność. Poproś aby do Ciebie zadzwonił z tej strony lub napisał maila. I poprawiaj, aż wszystko będzie perfekcyjne 🙂

responsywna strona internetowa

A na koniec mam taki apel: jak już przejmiesz edycję swojej strony, to sprawdzaj responsywność po każdej aktualizacji. Łatwo to zepsuć.